Novateca – Inovator: Natalia Ghimpu


Natalia Ghimpu, e-ambasador național, filiala Liviu Rebreanu, Biblioteca Municipală „B.P. Hașdeu”.

Ce semnificație are pentru Dvs. statutul de e-Ambasador?

Pentru mine statutul de e-Ambasador înseamnă un pas important în cariera mea de bibliotecar. Este un statut foarte impunător, de care sunt mândră și care totodată necesită o responsabilitate sporită. Serviciul „e-Guvernare” este cel mai dificil serviciu pe care îl prestează o bibliotecă, fiind astfel responsabili de documentele cu caracter oficial ale utilizatorilor.

De cât timp prestați acest serviciu?

Filiala Liviu Rebreanu prestează servicii de e-guvernare din luna martie 2016. În tot acest timp, ne-am concentrat eforturile pe instruirea membrilor comunității în utilizarea serviciilor publice electronice și oferirea asistenței necesare tuturor categoriilor de utilizatori.

Care este grupul țintă? Câți beneficiari ai acestui serviciu aveți?

Grupul țintă al acestui serviciu sunt persoanele cu vârsta de 14+ ani. În prezent, peste 340 de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, inclusiv liceeni, studenți, bibliotecari, educatori, profesori. Pentru a informa cetățenii despre inovațiile societății civile și a atrage noi utilizatori la bibliotecă, deseori organizăm instruiri pentru diverse instituții, cum ar fi Liceul Teoretic „George Călinescu”, Centrul de Excelență în Construcție, Universitatea Liberă Internațională din Moldova, Unitatea Militară de carabinieri 1001, ș.a.

Care sunt cele mai solicitate servicii de e-guvernare?

Printre cele mai solicitate servicii de e-guvernare se numără cazierul juridic, raportul fiscal, copiile certificatelor de naștere și e-Vinieta.

Ce provocări ați întâlnit în prestarea acestui serviciu și cum le-ați depășit?

La solicitarea utilizatorului, a fost îndeplinită cererea de obținere a duplicatului certificatului de naștere, care ulterior a fost înregistrată cu ridicarea certificatului în teritoriu, iar plata a fost efectuată prin intermediul serviciului MPay. Provocarea a fost când utilizatorul a voit să ridice certificatul, iar reprezentanții Oficiului Stării Civile nu l-au putut deservi, întrucât nu cunoșteau despre un astfel de serviciu. Pentru a soluționa problema, a fost contactat personalul Centrului de Guvernare Electronică, care a contribuit la eliberarea certificatului solicitat prin pârghii administrative.

Ce recomandări aveți pentru colegii Dvs. bibliotecari privind prestarea serviciilor de e-guvernare?

Le recomand tuturor colegilor mei să studieze Portalul Centrului de Guvernare Electronică și tutorialele e-Servicii disponibile atât pe portal, cât și pe YouTube și să presteze acest serviciu comunităților în care activează, ajutând cetățenii să economisească timp și resurse financiare.

Sursa

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: